۱۳ راهکار کاربردی برای ترک سیگار لعنتی

۱۳ راهکار کاربردی برای ترک سیگار لعنتی
فست سئو

شاید شماهم خیلی وقت ها به فکر ترک سیگار افتاده باشید اما عوامل زیادی مانع این تصمیم شده باشند. ما نیزدر اینجا ۱۳راهکارکاربردی برای ترک سیگار به شما ارائه خواهیم کرد.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، همه ما می دانیم که سیگار موجب سرطان، مشکلات تنفسی، حملات قلبی و سکته مغزی می شود. تنفس دود سیگار برای اطرافیان نیز باعث آسم و مشکلات تنفسی خواهد شد. شاید شما هم خیلی وقت ها به فکر ترک آن افتاده باشید اما عوامل زیادی مانع این تصمیم شده باشند. گروه های درمانی، درمان های جایگزین نیکوتین و داروهای دیگر همیشه برای کمک به ترک سیگار شما در دسترس هستند. ما نیز در اینجا ۱۳ راهکار کاربردی برای ترک سیگار به شما ارائه خواهیم کرد. این راهکارها اینها هستند:

۱. دلیل ترک سیگار را برای خود مشخص کنید

برای انگیزه داشتن به دلیلی قدرتمند و شخصی نیاز دارید. این دلیل می تواند محافظت از خانواده تان در برابر تنفس دود دست دوم سیگار، کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری های قلبی و مشکلات دیگر یا حتی جوان تر دیده شدن باشد.

۲. قبل از ترک کردن ناگهانی سیگار باید خود را آماده کنید

سیگار کشیدن یک اعتیاد است. مغز شما به نیکوتین آن وابسته شده است. از دکترتان بخواهید تمام راه هایی که به ترک سیگار کمک می کنند، مانند کلاس ها و اپلیکیشن های ترک سیگار، مشاوره ها، دارو و هیپنوتیزم را به شما معرفی کند. این روش ها به شما کمک می کنند برای روزی که می خواهید سیگار را کنار بگذارید، آماده باشید.

۳. درمان جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید

وقتی سیگار را کنار می گذارید قطع نیکوتین می تواند باعث سردرد، تغییر در خلق و خو و کاهش انرژیتان شود. مقاومت در برابر تمایل و اشتیاق برای «فقط یک سیگار دیگر» بسیار سخت است. درمان های جایگزین نیکوتین می توانند این تمایلات را متوقف کنند. مطالعات نشان داده اند که آدامس های نیکوتین می توانند در طی دوره ترک سیگارتان بسیار مفید باشند.

۴. داروهای تجویز شده تان را بشناسید

داروها می توانند تمایل و گرایش به سیگار کشیدن را متوقف کنند و لذت آن در طی مصرف این داروها به شدت کاهش می یابد. برخی دیگر از داروها نیز عوارض ترک سیگار، مانند افسردگی یا مشکلات تمرکزی را کاهش می دهند.

۵. به افراد مورد علاقه تان تکیه کنید

خانواده، دوستان و افرادی که به آنها نزدیک ترید رادرجریان دوره ترک سیگارتان قراردهید.آنها می توانند شمارابه خوبی تشویق کنند ووقتی وسوسه می شوید که دوباره سیگاری روشن کنید با حمایتشان شما را از این کار منصرف کنند. هم چنین می توانید با مشاورتان در این مورد صحبت کنید.

۶. به خود استراحت دهید

یکی از دلایلی که بیشتر افراد سیگار می کشند این است که سیگار کشیدن به آرام شدن آنها کمک می کند. وقتی سیگار را ترک می کنید به راه هایی جدید برای رفع این نیاز خود احتیاج خواهید داشت. گزینه های زیادی برای این کار خواهید داشت. می توانید به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید، با دوستانتان وقت بگذرانید، برای ماساژ از مرکز ماساژ وقت بگیرید یا برای تفریحی که خیلی دوست دارید وقت بگذارید. در طی چند هفته اول ترک سیگارتان، سعی کنید از موقعیت های استرس زا دوری کنید.

۷. از الکل و محرک های دیگر دوری کنید

وقتی مشروبات الکلی مصرف می کنید، پایبند بودن به اهدافی که برای ترک سیگار برای خود در نظر گرفته اید دشوار خواهد بود. به همین ترتیب، اگر وقتی قهوه می نوشیدتحریک می شویدکه سیگاری روشن کنید؛ سعی کنید قهوه رابا چای جایگزین کنید. اگرعادت کرده بودید که بعد از غذا سیگار بکشید هم می توانید کار دیگری به جای آن انجام دهید؛ برای مثال می توانید قدم بزنید، آدامس بجوید، با دوست یا فردی که دوستش دارید سرگرم صحبت شوید.

۸. خانه را تمیز کنید

بعد از این که تصمیم به کنار گذاشتن سیگار کردید تمام خاکستر سیگارها و فندک هایتان را دور بریزید. همه لباس ها و ملحفه ها و هر چیزی که بوی سیگار می دهد را بشویید. اگر مبلمان، وسایل منزل و فرش هایتان هم بوی سیگار گرفته اند آنها را تمیز کنید. برای خلاص شدن از شر هر بوی احتمالی دیگر نیز می توانید از خوشبو کننده هوا استفاده کنید. اگر در ماشینتان نیز سیگار می کشیدید، تمیز و خوشبو کردن آن را نیز فراموش نکنید. سعی کنید هر وسیله یا بویی که سیگار کشیدن را به یاد شما می آورد از خود دور کنید.

۹. دوباره و دوباره تلاش کنید

خیلی از افراد بارها و بارها قبل از اینکه به طور کامل سیگار را کنار بگذارند تلاش می کنند. اگر یک بار سیگاری روشن کردید نا امید نشوید. در عوض به احساسات یا عواملی که باعث روشن کردن مجدد سیگارتان شدند فکر کنید و به دنبال راه حل برای تلاش مجدد باشید.

۱۰.حرکت کنید

داشتن فعالیت می تواند گرایش به نیکوتین را کاهش داده و علائم ترک سیگار را کاهش دهد. وقتی می خواهید سیگار روشن کنید، به جای آن کفش های پیاده روی تان را بپوشید و کمی قدم بزنید. حتی فعالیت های کوچک هم کمک بزرگی به شما می کنند؛ مانند کشیدن علف های هرز باغچه یا بردن سگتان برای پیاده روی.

۱۱. میوه و سبزیجات مصرف کنید

وقتی در حال ترک سیگار هستید سعی نکنید که رژیم هم بگیرید. فشار آوردن بیش از حد روی بدنتان می تواند تاثیری منفی داشته باشد. تنها اینکه کمی بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید تاثیر بسیار خوبی خواهند داشت و از هر لحاظی برای بدنتان خوب هستند.

۱۲. پاداشی برای خود در نظر بگیرید

علاوه بر تمام مزایایی که ترک سیگار برای سلامتی شما دارد یکی از مزایای دیگری که کنار گذاشتن سیگار دارد پولی که ذخیره می کنید است. برنامه های آنلاینی وجود دارند که نشان می دهند اگر سیگار را کنار بگذارید چقدر پولدارتر خواهید شد. با خرج کردن بخشی از آن پول روی کار یا چیزی که دوست دارید به خود پاداش دهید.

۱۳. به یاد داشته باشید که زمان نیز به نفع شماست

به محض ترک سیگار، فورا مزایای سلامتی آن را خواهید دید. بعد از تنها ۲۰ دقیقه، ضربان قلبتان به حالت عادی بر می گردد. بعد از ۱ روز، سطح مونوکسید کربن خونتان تنظیم خواهد شد. تنها در ۲ تا ۳ هفته خطر ابتلا به حمله قلبی در شما کاهش خواهد یافت. در بلند مدت خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان های دیگر نیز کاهش خواهند یافت.

پاسارگاد

Post source : http://www.jamnews.com/

نوشته های مرتبط