تاثیر ورزش بر ترک سیگار

تاثیر ورزش بر ترک سیگار
فست سئو

متخصصان بر این باورند که انجام منظم ورزش های مقاومتی و ورزش های مفید برای قلب و عروق، تأثیر معجزه گری در ارتقای سلامت فرد دارد. لازم نیست ماه ها منتظر نتیجه آن باشید؛ بلکه با دو هفته ورزش منظم نتیجه آن آشکار می شود و برخی از مشکلات جسمی شما سریع تر بهبود پیدا می کند. حتی محققان معتقدند با ورزش بهتر می توان سیگار را ترک کرد در مطلبی از نیوزویک، به تأثیر ورزش بر عملکرد بدن پرداخته شده است، که در ادامه می آید.

تاثیر ورزش بر ترک سیگار

تاثیر ورزش بر ترک سیگار

* ترک کردن سیگار راحت تر می شود:
نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که ورزش با بهبود خلق و خو و کاهش احساس افسردگی به فرد کمک می کند تا راحت تر مصرف سیگار را ترک کند. نتایج بررسی های دیگر نیز نشان می دهد که علایم ترک سیگار هنگام ورزش کردن سریع تر کاهش پیدا می کند و تا ۵۰ دقیقه پس از ورزش پایین می ماند.

*احساس مثبتی در فرد ایجاد می کند:
نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که هر نوع ورزش و فعالیتی اعم از پیاده روی، یوگا، باغبانی و… افسردگی را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. ورزش باعث افزایش خون رسانی به مغز می شود و در واکنش بدن به استرس تأثیرگذار است. علاوه بر آن روی حالت روحی فرد نیز تأثیر می گذارد.
افرادی که ورزش می کنند، احساس بهتری پیدا می کنند.

*درد آرتریت کاهش پیدا می کند:
با شروع ورزش در عرض کمتر از دو هفته، درد مفصل کاهش پیدا می کند. آرتریت، غضروف های ضربه گیر را که بین مفصل ها و استخوان قرار دارد تضعیف می کند. تقویت عضلات اطراف زانو و شانه، استرس مفصل را کمتر می کند. ورزش کردن در استخر ۳ بار در هفته به مدت نیم ساعت می تواند باعث کاهش درد آرتریت پس از ۲ هفته شود. (قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.)

*فشارخون را کاهش می دهد:
بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از هر جلسه ورزش متعادل، فشارخون هنگام استراحت به ویژه در بیماران مبتلا به فشارخون، کاهش می یابد. اما این امر چگونه رخ می دهد؟ با بالا رفتن سن رگ های خون سفت تر می شود و این امر باعث بالا رفتن فشار خون می شود. هورمون هایی که هنگام ورزش کردن آزاد می شود رگ های خون را منعطف می کند؛ در واقع تأثیرگذاری آن همانند مصرف داروست. با این حال شاید شما احساس تغییر نکنید اما پزشک متوجه این امر خواهد شد.

*سوخت و ساز بدن را بالا می برد:
در عرض چند دقیقه، ورزش سوخت وساز بدن را بالا می برد.علت این امر نیز ماده شیمیایی است که سخت فعالیت می کند. با بالا رفتن ضربان قلب، گردش خون سریع تر می شود. همین حرکت مغز را از اتفاق مهمی که قرار است رخ بدهد، آگاه می سازد در نتیجه مغز شروع به تولید ماده شیمیایی می کند. این ماده شیمیایی که خلق و خو را بهبود می بخشد باعث افزایش روند سوخت و ساز بدن نیز می شود. تأثیر این ماده شیمیایی می تواند چند ساعت تا چند روز ماندگار باشد.دو هفته پس از انجام دادن ورزش متعادل سیستم ایمنی قوی تر و انرژی بیشتر می شود. سفت شدن کمتر عضلات، کاهش میزان کلسترول و خطر پایین تر زمین خوردن به علت بهبود تعادل و هماهنگی در قسمت هایی از بدن نیز از دیگر فواید ورزش کردن است.

*قادرید وزن بیشتری را به راحتی بلند کنید:
اگرچه پس از چند هفته ورزش در ظاهر شما تغییر زیادی دیده نمی شود اما اولین چیزی که پس از ورزش کردن رخ خواهد داد هماهنگی عصبی عضلانی است. حتی قبل از این که عضلات بزرگ تر شود، قادرید با فشار کمتر وزن بیشتری را بلند کنید.

*قند خون را تنظیم می کند:
هنگام ورزش کردن ابتدا بدن قند خون را می شکند. انسولین هورمونی است که بدن برای تنظیم میزان گلوکز در جریان خون تولید می کند. ورزش به طور طبیعی قند خون را تنظیم می کند.

پاسارگاد

Post source : http://daghnewz.com/

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.